NGK Roodeschool
Hoopvol onderweg in Gods wereld

Wie we zijn

De Nederlands Gereformeerde Kerk van Roodeschool is een kerkgemeenschap van ongeveer 291 leden (Oktober 2022)  Wij zijn een jonge gemeente, ca. 50% van de leden is jonger dan 25 jaar. De gemeenteleden wonen voornamelijk in Roodeschool en omstreken.

Wat ons samenbindt is het geloof in God. Hij heeft ons gemaakt en ons zeer lief. We proberen elke dag zo te leven als Hij dat graag wil. Als geen ander weet Hij wat goed voor ons is, want Hij heeft ons gemaakt.

We ontmoeten elkaar in de kerk op zondagen, feestdagen maar ook op andere dagen in de week. Wij vieren hoe goed het is dat wij Hem hebben leren kennen. We denken er samen over na wat dat allemaal inhoudt. Een ding is in ieder geval duidelijk: bij deze God kun je niet in je eentje horen, Hij brengt mensen bij elkaar.

Vinden we onszelf speciaal? Misschien beter dan anderen? Nee. Het bijzondere van de kerk zit niet in de mensen. Het zit in de God met wie wij omgaan. Het is de God die via zijn zoon Jezus alle mensen aanspreekt met de boodschap dat Hij voor hen en met hen iets moois wil opbouwen.